علما و اصحاب رسانه زوایای مختلف طرح را اطلاع رسانی کنند/ محمد حسن ميرزا رجبي معاون اداري و مالي فرماندار يزد در اولين جلسه پزشك خانواده شهرستان گفت: پزشك خانواده طرحي در جهت توزيع عدالت در بهداشت است.

یزدفردا :علما و اصحاب رسانه زوایای مختلف طرح را اطلاع رسانی کنند

 محمد حسن ميرزا رجبي معاون اداري و مالي فرماندار يزد در اولين جلسه پزشك خانواده شهرستان گفت: پزشك خانواده طرحي در جهت توزيع عدالت در بهداشت است.

 محمد حسن ميرزا رجبي در اين جلسه با بيان اينكه استقرار پزشک خانواده شهری بعنوان یک استراتژی مهم نظام سلامت کشور مطرح مي باشد خاطر نشان كرد: در این طرح هر ایرانی صاحب یک پزشک عمومی بلاواسطه می‌شود و برای او پرونده سلامت تشکیل می‌شود که با مراجعه ماهی یک بار می‌تواند از مشاوره‌های مستمر و مداوم پزشکی استفاده کنند.

  معاون اداري و مالي فرمانداري يزد بر اطلاع رسانی گسترده از طریق رسانه ها،اصحاب مطبوعات ، علما و ائمه جماعات تاکید و رمز موفقیت این طرح بزرگ و ملی را مشارکت گسترده پزشکان و مردم دانست.

 

وي با اشاره به اينكه  پزشك خانواده طرحي در جهت توزيع عدالت در زمينه بهداشت و درمان است تصريح كرد: پیشگیری از بیماریها، ارتقاء سلامت، اصلاح نظام سلامت، ارتقاء كیفیت خدمات سلامت، حذف پرداخت هزینه های اضافی توسط مردم به نظام سلامت و ... از مهمترین اهداف و مزایا ی این طرح است.

ميرزا رجبي در پايان گفت: برای اجرایی کردن برنامه بزرگ پزشک خانواده و نظام ارجاع به همکاری مسئولين و سازمان هاي مرتبط نیازمند هستیم که در این زمینه همه باید کوشا باشند که این طرح عظيم ملی به بهترین شکل اجرا شود.

لازم بذكر است تا كنون 420 نفر از پزشكان در اين طرح ثبت نام نموده اند كه تا پايان تيرماه ليست نهايي اعلام خواهد شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا